han-yvonne-thailand.reismee.nl

Bangkok 29-05-2009

Bangkok 29-05-2009

Vanmorgen om 6.30 opgestaan, om naar het koninklijk paleis te gaan.

Daar het hele complex bekeken, waar koning Rama de 9e woonde.

Zeer mooi met allemaal bladgoud, spiegeltjes en kleur-mozaieken.

Er staan beelden voor bescherming en van demonen.

Er mag niets over de koning gezegd worden, dat is verboden, men moet respect tonen. Op het terrein van het paleis stonden ook tempels die we bezocht hebben.

Iedereen moest correct gekleed zijn, d.w.z. lange broek of rok geen slippers aan, zonnebril en hoed moesten af en de schoenen uit.

Binnen werd je verzocht te gaan zitten, het liefst op de knieen en met de voeten achter je. Nou dat ging ons dus niet lukken.

Na ons bezoek aan het paleis zijn we lekker gaan lunchen.

Er werd ons verteld dat de Thaise keuken op ons westerlingen werd aangepast, dat het echte Thaische eten nog veel scherper was.

Maar goed het was heerlijk, maar heet.

Na de lunch hebben we een wandeling over de bloemenmarkt gemaakt. De Thai gebruiken de bloemen niet zo als wij, maar voornamelijk om te offeren in de tempels.

Erg mooi die diversiteit van kleuren en opmaak van bloemen.

Later zijn we nog naar een andere tempel geweest waar een Buhda ligt van 46 meter lang, echt gigantisch. Je kon daar een bakje met muntjes kopen voor 20 bath, en die muntjes een voor een, het waren er 108, in een kommetje gooien ook 108, dat bracht geluk zei men. Nou ja zo gezegd zo gedaan dus. Wie weet.

Daarna nog naar Chinatown geweest, dit schijnt de grootste van de wereld te zijn, Het was er druk en het rook er niet zo fris.

Toen weer terug naar ons hotel, waar we die avond lekker lui zijn geweest.

Je kon s'avonds nog dineren en naar een travestie show, maar daar hadden wij niet zo'n zin in

Lekker douchen en wat lezen of tv kijken.

En natuurlijk bezig met dit reisverslag.