han-yvonne-thailand.reismee.nl

Bangkok 07-06-2009

07-06-2009

Gisteravond om 17.55 uur vertrok onze nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok. We vonden het allemaal zeer spannend omdat niemand wist of het comfortabel zou zijn, of een houten plank met een dun matrasje er op.

We hadden op twee banken na een hele wagon voor onze groep, erg gezellig.

Het zag er prima uit en de bedden waren erg goed en werden omstreeks

tien uur netjes met schone lakens opgemaakt. Wij hadden een coupé met onze reisgenoten Linda en Peter, een gezellig stel waar we al een tijdje mee optrokken. We hebben vreselijk gelachen met die stapelbedden.Het was net of we op schoolreisje waren. Om elf uur moest het stil zijn want anders kon je zelfs een bekeuring verwachten werd ons verteld.Na een toch wel vermoeiende rit van meer dan twaalf uur kwamen we om 6.45 uur in Bangkok aan. Vlak bij het station hebben we ontbeten en moesten toen nogong. 3 1/2 uur rijden naar Cha Am. Onderweg hebbeen we nog de monkeytemple bezocht, waar buiten wilde apen rondlopen die schooien om eten, wat in stalletjes verkocht werd. de tempel was in een grot gebouwd met een liggende boedha van tig meter. Verder nog heel veel boedhabeelden e.a. beelden etc.

Uitgeblust hebben we snel onze spullen op de hotelkamer gebracht en onze zwemspullen aan gedaan om heerlijk af te koelen in de zee. Het water leek wel soep, maar de golven warenwel hoog. Dan maar afkoelen in het zwembad.

Het is vandaag stralend weer, 38,5 graden.