han-yvonne-thailand.reismee.nl

Chiang Mai 06-06-2009

06-06-2009

Vanmorgen om 6.45 op gestaan.

Op weg naar de fietsverhuur.

We gingen met 16 man van onze groep een tocht maken van 3 uur, inclusief dingen bekijken en even ergens wat drinken.

Het was bewolkt en t spetterde wat, maar dat was niet erg.

Eerst een stuk van +- 20 min. door de stad Chiang Mai, wat best eng was om dat je links moet rijden. Maar goed met een gids voor en een achteraan ging het prima. Bij kruisingen werd het verkeer gewoon tegen gehouden door de begeleiders en konden we in een keer oversteken.

Later gingen we de drukke weg af en zagen we echt wat van het platte land.

Rijstvelden en vruchtbomen langs de weg erg leuk.

Ook gestopt bij een tempel, een leprakolonie waar ook een kleine koffieplantage wasen later bij een Thai's crematorium, wat gewoon in de open lucht is. Niet zo aangenaam omdat je ook te horen kreeg dat er de dag ervoor nog iemand gecremeerd was. De resten lagen er nog, en de muren waarop het zogenaamde huis voor het hiernamaals op staat, waren nog warm. Maar goed de gids wilde ook wat van de mindere kant van het leven laten zien in Thailand.Toen weer op de fiets en later een stop gemaakt bij een restaurantje, waar we wat te drinken kregen en wat fruit en bananencake.

Hoezo contrast? Na wat we eerst het crematorium hadden gezien.

Maar zo is t leven.

Toen op weg naar de fietsverhuur, onderweg was de motregen veranderd in een fikse regenbui, dus kwamen we als verzopen katjes weer terug in t hotel.

Lekker gedouched en nog even geluncht in sneltreinvaart, we moesten n.l. om 2 uur de kamer verlaten, erg toepasselijk, vooral omdat we om 4 uur opgehaald zouden worden voor onze nachttrein naar Bangkok.

Weer een eneverend dagje dus , maar wel erg leuk.