han-yvonne-thailand.reismee.nl

Kan Shanaburi 31-05-2009

31-05-2009

Vanmorgen met de trein vertrokken uit Bangkok naar de Mahachai markt zo'n 40 km rijden. De treinrit was warm en de bankjes waren erg hard.

Het is de plaatselijke warenmarkt.

We hebben hierna de ere begraafplaats bezocht bij de bridge over the river kwaivan de tweede wereldoorlog, waar o.a. meer dan 2000 nederlandse soldaten begraven liggen.

Tijdens het filmen van een aantal willekeurige herdenkings stenen, kwam ik mijn eigen meisjesnaam, van Kuijk tegen. Een zeer aparte ervaring als je daar staat. Ik kreeg er kippevel van. Het geheel maakte veel indruk.

Ernaast was nog een begraafplaats van de Chinezen die in Thailand wonen.

Het merendeel van onze groep werd per speedboot naar de brug over de river

Kwai vervoerd. De bekende brug uit de film. Ikzelf ging met nog een aantal in de bus.Het was een heel apart om daar te zijn.

Het is een zeer mooi lansdschap. Onvoorstelbaar wat daar in de tweede wereldoorlog is gebeurd met de krijgsgevangenen.

S'avonds hebben we een romantische tocht op de rivier gemaakt met een soort vlot , die voort getrokken werd doo een bootje. Tijden het varen hadden we een buffet. Erg gezellig. We overnachten in een luxe jungle resort, waar we eerst hebben gezwommen.

Morgen een tocht van 450 km voor de boeg dus weer vroeg uit de veren om 6 uur!