han-yvonne-thailand.reismee.nl

Chiang Rai 03-06-2009

03-06-2009

Vandaag om 6.00 uur opgestaan.

Op weg naar de bergstammen hier in de omgeving. Halverwege de tocht zijn we vanuit de bus overgestapt in pickup trucks , zodat we makkelijker de bergen in konden. We zijn bij de Longnecks, de Yao 's en de Akkha stammen geweest. Deze mensen leven nog zeer primitief. De Longneck vrouwen zijn toch wel beperkt in hun bewegingen, door de lange spiraal die om hun nek gedraaid zit. De Longnecks zijn gevlucht uit Birma en leven verder van de visvangst en jacht. De Akkha's hebben zeer grote gaten in hun oorlellen waar grote buisvormige ringen in zitten, heel apart. Deze zijn voor niemand te verstaan en willen geld voor een foto, omdat dit een duivels apparaat is volgens hun. De Yao's zijn Tibetaanse Chinezen die naar Thailand zijn gekomen. Na de lunch zijn we in een boot over de Mehkong rivier gevaren. Dit was op het drielandenpunt , De gouden triangel genoemd i.v.m de Opium teelt vroeger. De landen Birma, Laos en Thailand komen hier bij elkaar. Ook is het maar zo'n 200 km van China of iets meer naar Vietnam. We zijn drie kwartier aan land geweest in Laos, en hebben daar geshopt op een grens markt. Daarna hebben we nog in de markt op de grens geshopt in Birma en Thailand en natuurlijk het drielandenpunt gefotografeerd. 's avonds zijn we naar de avondmarkt geweest in Chiang Rai.