han-yvonne-thailand.reismee.nl

Chiang Mai 05-06-2009

05-06-2009

Vandaag om 5.45 op gestaan, erg vroeg dus.

Maar wel voor een super leuke dag.

We gaan naar het olifantenpark, waar de olifanten die vroeger echt in de bossen moesten werken, nu de toeristen laten zien hoe dat ging.

Eerst maken we een tocht op de olifanten in zo'n bakje waar je met twee man in kunt zitten. Erg leuk zo'n tocht door de jungle. Bij terugkomst heb ik op een olifant gereden, zonder bakje , met alleen een touwtje om me vast te houden.

De begeleider leidde de olifant met klanken waar hij heen moest.

Dit was echt super om op zo'n beest te zitten, helemaal geweldig. Ik zat daar de hele tijd met een big smile .

Er was ook een heel klein olifantje, die lekker ondeugend was en probeerde voer te bemachtigen.

Na het olifantenpark zijn we vanaf die plek met een bamboevlot, waar 4 personen op konden de rivier afgezakt. Ze werden bestuurd door twee Thai met bamboe stokken. Het was zo mooi daar om door die jungle te varen. Je hoorde alleen de vogels en je zag verschillende plantensoorten. Heel mooi.

Dit duurde ongeveer drie kwartier. Na deze belevenissen zijn we met de bus naar een Orchideeënfarm gereden en hebben daar geluncht en de bloemen en vlinders bekeken. Die werden in een aparte tuin gehouden. Daarna zijn we nog naar de Wat Prathat Doi Suthep tempel geweest boven op een berg bij Chiang Mai. Je kon via een trap met 309 treden of met de lift naar boven. Ook hier kon je een offer brengen door een bloem bij een bordhebeeld neer te leggen en een wierrokstokje aan te steken.

Alle Thai hebben een minitempel thuis in de tuin of op het terras om iets te offeren.

Toen weer terug naar ons hotel. S'avonds toch weer naar de Night market geweest, en daar wat gegeten en inkopen gedaan, want anders zaten we de hele avond in het hotel. Dit was echt een zeer geslaagde dag, erg leuk.