han-yvonne-thailand.reismee.nl

Chiang Rai 02-06-2009

02-06-2009

Vandaag om 6.30 opgestaan, en vertrokken voor de tweede etappe naar

noord Thailand. Weer zo'n 450km.

Onderweg zijn we gestopt om het nationaal park in Sukotaite bezoeken, de eerste hoofdstad, per fiets!

Was erg leuk en zeer warm. Daar staan weer allemaal ruines van stupa's en tempels. Toen weer verder. Langzamerhand veranderd het landschap in berg landschap.

Hier groeien de bomen waar het teakhout van gemaakt wordt.

Na een zeer vermoeiende dag, komen we aan in Chiang Rai.

In een prachtig Resort waar we twee nachten blijven.

Ayutthaya 01-06-2009

01-06-2009

Vanmorgen om 6.00 uur op gestaan, op weg naar Ayutthaya.

Deze stad heeft veel historie.

Een vrij lange reis van toaal 400km.

In de stad Ayutthaya zijn ruines te zien van oude stupa's dat zijn een soort klokvormige bouwsels waarin vaak de as van overleden koningen e.a. belangrijke mensen ofeen relekwie van Boedha wordt bewaard. We hebben ook nog een boottocht om de stad gemaakt die de tweede hoofdstad was vroeger. Daarna verder doorgereden naar Phitsanulok, waar we na het eten een rondrit maken door de stad in een riksha. Daar kon je ook gefrituurde insecten of een schorpioen eten. Verder zijn we nog in het vliegende groenten restaurant geweest, waar je groenten kon vangen, die omhoog gegooid werden en een glaasje Thaise whiskey proberen.

Kan Shanaburi 31-05-2009

31-05-2009

Vanmorgen met de trein vertrokken uit Bangkok naar de Mahachai markt zo'n 40 km rijden. De treinrit was warm en de bankjes waren erg hard.

Het is de plaatselijke warenmarkt.

We hebben hierna de ere begraafplaats bezocht bij de bridge over the river kwaivan de tweede wereldoorlog, waar o.a. meer dan 2000 nederlandse soldaten begraven liggen.

Tijdens het filmen van een aantal willekeurige herdenkings stenen, kwam ik mijn eigen meisjesnaam, van Kuijk tegen. Een zeer aparte ervaring als je daar staat. Ik kreeg er kippevel van. Het geheel maakte veel indruk.

Ernaast was nog een begraafplaats van de Chinezen die in Thailand wonen.

Het merendeel van onze groep werd per speedboot naar de brug over de river

Kwai vervoerd. De bekende brug uit de film. Ikzelf ging met nog een aantal in de bus.Het was een heel apart om daar te zijn.

Het is een zeer mooi lansdschap. Onvoorstelbaar wat daar in de tweede wereldoorlog is gebeurd met de krijgsgevangenen.

S'avonds hebben we een romantische tocht op de rivier gemaakt met een soort vlot , die voort getrokken werd doo een bootje. Tijden het varen hadden we een buffet. Erg gezellig. We overnachten in een luxe jungle resort, waar we eerst hebben gezwommen.

Morgen een tocht van 450 km voor de boeg dus weer vroeg uit de veren om 6 uur!

Bangkok 30-05-2009

Vanmorgen om 6.30 opgestaan, op naar de kokosnoten plantage en de drijvende markt 70 km ten zuiden van Bangkok.

Op de kokosnoten plantage hebben we gezien hoe ze kokos suiker maken en een Thais huis bekeken.

We werden met zogenaamde James Bond bootjes via een half uur durende tocht naar de drijvende markt gebracht. De bootjes zijn zeer wiebelig en lijken een beetje op een gondel. Ze hebben een motor van een kleine vrachtwagen met een hele lange schroefstang, ze kunnen een behoorlijke snelheid ontwikkelen. Je kon ook nog in een ander bootje tussen de drijvende markt door varen maar wij zijn gewoon een beetje bovenlangs gewandeld en het van daaruit bekeken.

Na 1 uur rijden, zijn we gestopt voor een heerlijke lokale setlunch, dat wil zeggen dat het geen buffet was, maar je kreeg allemaal verschillende schaaltjes met gerechten op tafel geserveerd.

Toen weer richting het hotel.

S'avonds ons eerste tropisch regenbuitje gehad.

Bangkok 29-05-2009

Vanmorgen om 6.30 opgestaan, om naar het koninklijk paleis te gaan.

Daar het hele complex bekeken, waar koning Rama de 9e woonde.

Zeer mooi met allemaal bladgoud, spiegeltjes en kleur-mozaieken.

Er staan beelden voor bescherming en van demonen.

Er mag niets over de koning gezegd worden, dat is verboden, men moet respect tonen. Op het terrein van het paleis stonden ook tempels die we bezocht hebben.

Iedereen moest correct gekleed zijn, d.w.z. lange broek of rok geen slippers aan, zonnebril en hoed moesten af en de schoenen uit.

Binnen werd je verzocht te gaan zitten, het liefst op de knieen en met de voeten achter je. Nou dat ging ons dus niet lukken.

Na ons bezoek aan het paleis zijn we lekker gaan lunchen.

Er werd ons verteld dat de Thaise keuken op ons westerlingen werd aangepast, dat het echte Thaische eten nog veel scherper was.

Maar goed het was heerlijk, maar heet.

Na de lunch hebben we een wandeling over de bloemenmarkt gemaakt. De Thai gebruiken de bloemen niet zo als wij, maar voornamelijk om te offeren in de tempels.

Erg mooi die diversiteit van kleuren en opmaak van bloemen.

Later zijn we nog naar een andere tempel geweest waar een Buhda ligt van 46 meter lang, echt gigantisch. Je kon daar een bakje met muntjes kopen voor 20 bath, en die muntjes een voor een, het waren er 108, in een kommetje gooien ook 108, dat bracht geluk zei men. Nou ja zo gezegd zo gedaan dus. Wie weet.

Daarna nog naar Chinatown geweest, dit schijnt de grootste van de wereld te zijn, Het was er druk en het rook er niet zo fris.

Toen weer terug naar ons hotel, waar we die avond lekker lui zijn geweest.

Je kon s'avonds nog dineren en naar een travestie show, maar daar hadden wij niet zo'n zin in

Lekker douchen en wat lezen of tv kijken.

En natuurlijk bezig met dit reisverslag.

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Han en Yvonne

Dalen/ Bangkok 27 en donderdag 28 mei 2009

Woensdag 27 en donderdag 28 mei 2009

Om half elf s'morgens vertrokken uit Dalen richting Düsseldorf.

Aankomst om 12.30 op de parkeerplaats.

Ruim op tijd, zodat we alle winkeltjes konden bekijken.

Om 17.00 uur vertrok 'het vliegtuig richting Bangkok.

Na een lange vlucht van ruim 10 uur landen we om 9,10 plaatselijke tijd.

Helemaal gaar want we hebben nauwelijks geslapen onderweg.

Later nadat we de koffers in het hotel hebben gebracht, we zitten op de 16e verdieping, help! en even hebben gedouched gaan we met een bootje de rivier op om Bangkok vanaf deze kant te bekijken.

Onderweg gestopt voor een lunch. Gemerkt hoe heet het eten is hier.

De woningen langs de rivier zijn op palen gebouwd, het zijn kleine armoedige huisjes, maar de mensen lijken er gelukkig.

Een groot contrast zijn de enorme luxe hotels, bij een daarvan betaalde je 20.000 euro per couvert, met oud jaar, belachelijk.

Er zwommen Varanen in de rivier, en enorme hoeveelheden Meervallen, die we brood hebben gevoerd.

Later op de middag even een dutje gedaan want anders redden we het niet tot 22.00 uur.

Voor drie dagen hebben we de excursies al gepland,

Na het avondmaal lekker gekletst en op tijd naar bed , want het is morgen weer vroeg dag, om 6.30 op.